Recept: Zdravá vrianta nezdravých chlebů ve vajíčku

IMG_5094Ovajíčkované chleby jsou jednou z těch jednoduchých mňamek, které si mnozí, stejně jako jejich sestřenici topinku, jen těžko dokáží odepřít. Znáte to pokušení, když vy, coby osoba snažící se dodržovat správnou stravu, ucítíte tu podmanivou vůni ovajíčkvaných chlebů, které nějaký necita z rodiny smaží? Hned si představíte tu zvrácenou mastnotu a máte sto chutí se do křupavého, avšak měkkého chlebíku zakousnout. Nicméně, velmi dobře víte, že byste neměli, protože vám to zkrátka nebude sedět do maker.

Jak to, že bezpečně vždy podle vůně poznáme, že jde o chleby ve vajíčku? Protože pro mnohé je to milovaný pokrm z dětství. Tak rádi na něj vzpomínáme…

Já osobně vůni vaječných chlebů dokážu odolat, prostě si řeknu, že ne. Hřešení si nechávám na víkend, a to zase na ovajíčkované chleby ale ani nepomyslím.

Idea zdravých vaječných chlebů vznikla tak nějak z nouze. Koupila jsem si totiž 10 kg vaječných bílků. Předešlých pět kilo jsem slupla jako nic a říkala jsem si, že deset kilo bude jen o trochu větší malina. Jak jsem se ale já bláhová mýlila!

Padla 4 kila vaječných bílků na různé variace vaječných placek z bílků s přídavkem nějakého toho celého domácího vajíčka. Jednoho dne, když jsem si „korpus“ z bílků (omeleta byla vážně dost vysoká) v práci hrdinsky nachystala, věděla jsem dopředu, že mě to bude stát mnoho úsilí a přemáhání. Poslední sousto jsem už nebyla s to pozřít. Hrozně se mi navalovalo a řekla jsem si, že už toto jídlo nechci nikdy ani vidět, natož cítit. Ač jídlo nevyhazuji, s tímto poslednímm kouskem nešlo naložit jinak. Vážně ne!

Chvíli jsem byla na bílky v lednici naštvaná a zcela jsem jejich přítomnost ignorovala, nicméně, malý strýček Skrblík mi našeptal, že bílky brzy projdou lhůtou spotřeby a také věděl, že by mi to bylo líto vyhodit.

Koumácky jsem tedy otevřela lednici, káravě se na tetra paky podívala a zeptala jsem se jich: „Tak co teda s vámi?“ Na sladké jsem neměla chuť, takže myšlenka na roládu padla (v záloze mám ale ještě super buchtu z bílků…). Když už jsem chtěla dveře lednice zavřít s tím, že na to přijdu později nebo počkám, až budu mít na sladké chuť, uviděla jsem žitné chleby z předvčerejška.

emoticon-having-an-idea

Chleba + vejce (resp. bílky) = chleba ve vajíčku, to dá rozum!

V mém případě šlo o chleby v bílcích, ale vy můžete udělat chleby z celých vajec, bude to chutnat jistě o krapet lépe. Žloutky jsou zkrátka žloutky, lahodné, prostě vynikající, nezkazí žádné jídlo, ale já jsem se potřebovala zbavit právě těch bílků.

Když už víte, o co jde, zřejmě vám nemusím říkat jak na to, ale i tak to povím.

 

Postup

Vyložíme si plech pečícím papírem.

Do misky si dáme tolik vajec kolik chceme (když už, tak už! Použila jsem celý kilogram bílků a jedna krabice byla rázem pryč), klasicky rokvedláme, ochutíme dle libosti a pořádně v nich okoupeme chlebíky a položíme na plech vyložený pečícím papírem.

FotorCreated

Zbytek vajíček (a že mi jich zbylo) nalijeme na chleby.

IMG_5091

Dáme do předehřáté trouby a pečeme.

Po celou dobu kontrolujeme a nebojte se, pokud ovajíčkované chleby trochu „nakynou“, jako v mém případě.

IMG_5092

Jakmile se vám bude zdát, že už jsou, vytáhneme z trouby.

IMG_5096

A pak papáme anebo dále zdobíme.

IMG_5095

Enter a caption

Je to rychlovka a mňamka!

 

bon-appetite-smiley

Dobré chutnání!

 

Zanechat Odpověď

